"Predstav si, že tvoji rodičia musia odísť na rok do zahraničia tak ako rodičia malého hrdinu z knihy Jožka. Napíš na papier, aký darček by si si od nich želal, ktorý by ti pomohol lepšie zvládnuť obdobie bez nich. Môže to byť čokoľvek."
04. 03. 2020 · Nina Majlingová
Keď som deti vyzvala, aby sa pokúsili vžiť do situácie hrdinu pribehu, jeden chlapec zaprotestoval, že "nechce byť černoch". Vysvetlila som mu, že v takejto situácii sa môže ocitnúť akékoľvek dieťa. Reakcie ako táto by nemali ostať bez hlbšieho ošetrenia – možno formou priateľského individuálneho rozhovoru o pôvode tohto názoru s cieľom otvoriť dieťaťu iný, ľudský pohľad a narušiť stereotypné uvažovanie, ktoré deti často preberajú od dospelých.
27. 02. 2019 · Markéta Andričíková
Všimla som si, že deti na našej ZUŠ zaujala veľkoformátová kniha Mapy od manželov Mizielinskich, radi si v nej listujú, a tak som sa rozhodla využiť ju na hodine aktívnejšie. Deťom v skupinkách po 2 či 3 som oznámila, že práve založili cestovnú kanceláriu.
26. 02. 2019 · Eva Lavríková
Inšpirácia na tému Strach prišla spontánne. Čítala som knihu Daniela Pennaca Pes tutulák. Aktuálne bol práve 27. január - Medzinárodný deň pamiatky obetí holokaustu.
19. 02. 2019 · Zuzana Herbrychová
“Štedrosť je ako oceán. Chcel by si byť kvapkou v oceáne? Tak mi teda daj rožok,” dodala líška. Deti putujúce príbehom rozdelíme do nových troch skupín. Jedna predstavuje líšku, druhá Jakuba a tretia rožky. Deti vo všetkých troch skupinách necháme, nech dialóg medzi Jakubom a líškou rozohrajú ďalej.
30. 01. 2019 · Martina Jánošíková
Deti vnímajú spočiatku chorobu ako fyzickú záležitosť – hádajú, že Vĺčika bude bolieť brucho, bude mať horúčku, chrípku. Ponúkajú tabletky, sirupy, vitamíny či teplomer. Postupne ale samé prichádzajú aj na iné možnosti – čajík, pohladenie, objatie či prechádzka. Veľmi pekne si neskôr vedia pomenovať, čo najlepšie zabralo a pomohlo.
25. 01. 2019 · Petra Mišáková
Prostredníctvom tejto knihy som chcela dať deťom niečo pozitívne o ich vlastných dejinách, podporiť v nich povedomie o tom, kým sú a odkiaľ pochádzajú. Na prácu s knihou som si vytvorila pracovný list, ktorý deťom poskytuje priestor pre tvorbu vlastného študijného materiálu – minibrožúry o živote Slovanov.
08. 01. 2019 · Mirka Trippé
Pri čítaní o lemurovi sme si skúsili pozíciu jogína, pri informáciách o Sifake sme zas tancovali ako on. Zarezonovala téma priateľstva – deti hľadali spôsoby, ako si priateľstvo prejavujú iné zvieratá a ako to robia ony medzi sebou.
21. 03. 2018 · Mirka Trippé
Zo série literárnych dielní čítania na súkromnej základnej škole BellAmos v Martine - 1. hodina u ôsmakov.
19. 03. 2018 · Zuzana Herbrychová
Po porovnaní chutí horkej a mliečnej čokolády a prečítaní čoko "dokumentu" rozdám deťom kópiu obalu z čokolády, ktorá obsahuje aspoň 70 percent kakaa. Všetci spoločne čítame informácie z obalu. Deti si pripravia svoje obaly z domu. Ich úlohou je zistiť kvalitu čokolády a zoradiť obaly od najkvalitnejšej po najmenej kvalitnú.
11. 03. 2018 · Marta Páleníková
"Michal, svojím príbehom ste ma veľmi potešili. Ja som tiež postihnutý – fyzicky. Nemám jednu ruku – pravú. Všetko zvládam, aj keď veľmi obtiažne. Obdivujem Vás, ako to zvládate. Mám samé jednotky, aj keď niekedy aj dvojky. Adam"
25. 01. 2018 · Silvia Kupcová
Ohováranie, sklamanie, zrada, pocit viny (podnet od rodiča a žiačky) – to všetko prežívajú aj moje decká. Ale – vedia sa s tým vyrovnať? Vedia, ako reagovať a neublížiť? Veď sú to každodenné problémy, nad ktorými človek zväčša mávne rukou. Zrazu sa problém Hannah z príbehu ukázal v úplne inom svetle.
02. 11. 2017 · Zuzana Herbrychová