Keď pôjdu žabiaci lesom, dáme priestor deťom s paličkami, aby zahrali les. Keď pôjdu cestou dvakrát, tak sa aj zapájanie zvukov zopakuje. Keď sa v závere jeden zo žabiakov zlostí, vyzveme deti, aby zahrali, ako sa zlostí. Keď sa v úplnom závere jeden zo žabiakov raduje, deti zahrajú radosť.
19. 10. 2017 · Katarína Mihinová
Prvý žiak v skupine text prečíta, ostatní text sledujú. Druhý žiak po dočítaní povie stručný obsah prečítaného. Tretí žiak položí ostatným otázky k textu, najlepšie každému jednu otázku. Ostatní postupne odpovedajú. Štvrtý žiak vymyslí možné pokračovanie príbehu.
18. 10. 2017 · Marta Páleníková
Na začiatku bádania sme si dali na podlahu obrovský papier na balenie balíkov a obkreslili sme postavu jedného z detských účastníkov. Máme pred sebou líniu postavy, ktorá sa zmení na prázdnu huncútsku mapu. A do nej si budeme kresliť a zapisovať výsledky nášho bádania.
04. 10. 2017 · Martina Jánošíková
Deti sa ponorili do rozlúsknutia historických orieškov. Bavilo ich rozprávanie o preklade, o možných nástrahách. Pochopili, že nejde o rýchly proces. Zaujalo ich aj, že autor v Nemecku spolupracuje so zostavovateľmi učebníc dejepisu.
27. 06. 2017 · Zuzana Dodoková
Naše deti nevedia čítať, preto sa snažíme priblížiť im rozprávky a príbehy inou formou. Čítanie prebieha cez zmysly. Pracujeme s deťmi, ktoré majú mentálne postihnutie, viacnásobné postihnutie, sú nevidiace, majú metabolické poruchy. S knižkou pracujeme každý deň a rešpektujeme ich pomalé tempo.
05. 06. 2017 · Monika Lőfflerová
Často ide o hravé otázky vo forme hádaniek, či otázky nadväzujúce na schopnosť pozorne počúvať text a zapamätať si informácie. Niektoré sú o konkrétnych skúsenostiach alebo o obyčajnom “sedliackom” rozume. Kvíz preto dáva možnosť prežitia osobného úspechu mnohým deťom, nielen vybraným.
23. 05. 2017 · Petra Mišáková
Deti mali problém so slovom oranžéria, ale spoločnou diskusiou na to rýchlo prišli. Niektorým sa podobala na skleník u deda na záhrade, iní v nej videli koncertnú sálu v centre mesta.
04. 05. 2017 · Mirka Trippé
Jedného dňa sa v Knihuľkove, presne na pravé poludnie, objavili tri podozrivé osoby. Nápadne sa na seba podobali, a tak nebolo pochýb, že sú to bratia. Obyvatelia nášho malého milého kráľovstva ani netušili, že títo votrelci na nepoznanie zmenia ich pokojný život.
24. 04. 2017 · Eva Miklašová
V 8. ročníku položím otázku priamo – Ideme sa zoznamovať s dejinami revolúcií formou rok – udalosť alebo budeme aj diskutovať, pátrať, riešiť životy? Už táto otázka spustí diskusiu a deti mám tam, kde ich chcem mať. V 9. ročníku ich potom neprekvapí, ak namiesto učebnice čítame knihy či pozeráme filmy.
10. 04. 2017 · Zuzana Herbrychová
Pri niektorých vybraných vetách je celkom ľahké vyjadriť svoj názor, inokedy je to ťažké i pre dospelého. No deti všeobecne nemali problémy s rozprávaním o svojich pocitoch či pocitoch druhých.
23. 03. 2017 · Marta Páleníková
Cez príbeh ilustrovanej húseničky a video o životnom cykle motýľa Monarch ukážeme deťom jeden z najkrajších prírodných javov, ktorý v detských očiach naberá rozmery zázraku. A vyrobíme si aj vlastného motýľa.
07. 03. 2017 · Dana Ďuračíková
Zo začiatku sme pripravovali interaktívne prezentácie my, neskôr sme do ich prípravy a prezentovania zapojili aj samotné deti. Klubové stretnutia sme rozšírili aj o niekoľko workshopov, na ktorých si fanúšikovia fantasy vyskúšali základy blogovania a písania knižných recenzií.
28. 02. 2017 · Natália Malíková